Seminārs “Mēs un cilvēktiesības”.

  1. novembrī mūsu skolā viesojās Latvijas cilvēktiesību centra pārstāvji, lai ar simulācijas spēļu palīdzību skolēniem radītu priekšstatu, kā savā starpā saistīta mūsu dzīve un cilvēktiesību jēdziens. Uz nodarbībām devās 7. – 9.klašu skolēni.

    Visinteresantākā  bija simulāciju spēle . Katram no mums  bija iespēja iejusties deputāta lomā un lemt, kuras 7  no 21 idejām par to, kur iztērēt valsts naudu, pieņemt. Izrādās, būt par deputātu nemaz nav tik viegli! Interesants uzdevums bija arī veidot plakātu par ideālu valsti, kurā būtu ievērotas cilvēktiesības. Šī plakāta ideja bija arī jāaizstāv.

         Šo spēļu aktivitātes lika man padomāt to, ka ar tiesībām līdzi nāk atbildība par tām.

          Manuprāt, šādām aktivitātēm būtu skolā jābūt biežāk, lai skolēni mācītos droši izteikt savu viedokli, izprastu, kā strādā amatpersonas . Svarīgi pieminēt, ka spēlēm bija lieliski vadītāji : Katrīna un Aleksandrs, kas prata mūs ieinteresēt un deva iespēju jēgpilni pavadīt šo dienu.

 Liene Šnore, 8.klases skolniece

Pastaiga tumsā

Šā gada viens no neaizmirstamākajiem pasākumiem 6.klases skolēniem bija iespēja iejusties neredzīga cilvēka ādā. 4. novembra pēcpusdienā bērni devās 90 minūšu garā pastaigā pilnīgā tumsā. Šīs pastaigas laikā tika iepazītas piecas telpas.

Dienu uzsākām viesistabā. Tajā vēl nepieradušiem pie tumsas bija grūti orientēties, kā arī savstarpējā saziņa notika pārlieku trokšņaini neierastajā situācijā. Tomēr, neskatoties uz grūtībām, tika atrasta lielākā daļa no priekšmetiem, kas atradās šajā telpā un tie tika atpazīti izmantojot tikai tausti.

Izpētījuši viesistabu devāmies uz muzeju, kurā atšķirībā no ierastā formāta – mākslas priekšmetus aplūkojam tikai ar acīm, aiztikt tos nedrīkst, nokļūstam ačgārnā pasaulē, jo skulptūras un gleznas neredzam ar acīm, bet tikai ar rokām. Visiem izdevās atpazīt bruņurupuča skulptūru. Ar pārējo mākslas priekšmetu atpazīšanu neveicās tik labi.

Izbaudījuši mākslu devāmies iepirkties uz veikalu. Šī izrādījās gan visinteresantākā, gan arī sarežģītākā telpa. Lai arī liela daļa no šeit atrodamajām precēm bija sveramas, tātad aptaustāmas, noteikt, kas tās ir, piemēram atšķirt greipfrūtu, apelsīnu un mandarīnu, bija ļoti sarežģīti.

Pēc veikala apmeklējuma devāmies pāri ielai uz parku, kur baudījām dažādās skaņas, kas rodas vējam šalcot koku lapās, upītei plūstot uz jūru, putniem čalojot savā starpā, kā arī gar parka malu braucošo auto radītos trokšņus.

No parka izejot nokļuvām kafejnīcā, kurā bija iespēja aprunāties ar mūsu gidiem, kas ir neredzīgi. Uzzināt, kā viņi tiek galā dažādās dzīves situācijās. Bērniem interesēja, kā tiek izvēlēts apģērbs, ko vilkt mugurā, kā notiek ēst gatavošana, iepirkšanās un citas, mūsuprāt, ikdienišķas lietas par kurām lika aizdomāties pastaiga tumsā.

Skolēni secināja, ka neilga pastaiga tumsā nav biedējoša, bet dzīvot pilnīgā tumsā dienu no dienas ir ļoti sarežģīti.

 

Kopā ar skolēniem pastaigu tumsā baudīja arī Krišjāņa un Linarda mammas, kurām vislielākais paldies par transporta nodrošināšanu, lai mēs visi kopīgi varētu baudīt pasākumu.

 

 

6.klases audzinātāja

Guna Gasjūne-Pavāre

 Mācību ekskursijā uz Rundāli un Mežotni.

  1. oktobrī mūsu skolas 9., 7. un 5. klase devās mācību ekskursijā uz Rundāles pili, Mežotnes kulturtelpu un Bauskas rātsnamu. Laika apstākļi bija piemēroti, lai mēs sāktu baudīt rudens iestāšanos – rēna saule, neliels vējš, bet solītais lietus mūs tikai pabaidēja.

      Ekskursijas sākumā viesojāmies Rundāles pilī. Divu gidu pavadībā iepazinām gan greznās telpas, kurās noritēja pieņemšanas, viesības, gan arī privātās  hercogu telpas. Līdztekus stāstījumam par pils baroka un rokoko stila vērtībām, uzzinājām, kā ģērbās 18.gs., kādi bija  slepenie žesti ar vēdekli dāmām, kā veidoja frizūras, pieņēma viesus, izmantoja vannas istabu, spēlēja galda spēles  hercogi un to viesi. Gidi izrādīja arī mums trauku, kurā sintezēts tā laika aromāts -  franču smaržas gaisa uzlabošanai. Uzzinājām arī to, ka hercogu ikdienā pavadīja 3 kalpi, jo tā laika drēbes bija neērtas un nebija iespējams veikt daudzas darbības pašam, piemēram, noliekties. Pēc pils apskates pabijām arī pils dārzā, kur vēl ziedēja dažādas rožu šķirnes, bet izveidotājās lapenītes zaļoja dažādi ziedi.

       Tālāk mūsu ceļojums aizveda uz Mežotnes baznīcu, kura kopā ar pilskalnu veido 5 ha lielu kultūrtelpu, kas veltīta zemgaļu dzīvei šajā pusē 13. gadsimtā.  Baznīca atjaunota vien nepilnus 10 gadus atpakaļ, tajā notiek izstādes, koncerti, bet torņa telpās var vērot Mežotnes pilskalna maketu, senos tērpus un no skatu laukumiņa pārliecināties, cik plaši ir Zemgales lauki. Pēc baznīcas apskates, aplūkojām arī pilskalnu, pārgājām pāri tiltiņam, lai salīdzināt Mežotnes pils klasicisma stilā celtās baznīcas arhitektūru ar iepriekš redzēto Rundāles pilī. Skolēni  labprātāk dzīvotu Rundāles pils greznajās telpās. Iespēja salīdzināt bija arī angļu stila parku Mežotnē ar franču dārzu Rundālē.

      Brauciena noslēgumā viesojāmies Bauskas rātsnamā, kur iepazināmies ar dažādiem svariem ,mēriem  un mērīšanas instrumentiem. Katrs, kurš vēlējās, varēja iegūt sertifikātu par savu svaru un garumu, kas izteikti senajos mēros.

   Ekskursijas noslēgumā secinājām, ka , lai iegūtu zināšanas un pozitīvas emocijas, nemaz tim tālu nav jābrauc, mūsu novadā ir ko redzēt!

  1. klases audzinātāja I. Vaisjune

             Misas pamatskolas bibliotēkas apmeklējums.

      Sākumskolas skolēni apmeklēja Misas pamatskolas bibliotēku, lai iepazītos ar lasīšanas veicināšanas programmu "Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija" grāmatām, apskatītu izstādi “Dažādās ābeces”, kuru  iespējams apmeklēt vēl šonedēļ.

       Skolēni klausījās stāstījumu par ābeces vēsturi, ar interesi iesaistījās aktivitātē, kur anekdote, kas iespiesta vecajā drukā, bija jāuzraksta  saprotamā tekstā. Bērniem bija iespēja salīdzināt vecās drukas burtus ar mūsu ikdienas apgūstamajiem burtiem.

       1.un 2. klases skolēni uztaisīja grāmatzīmes, kas tikšot izmantotas lasāmajām grāmatām. 2.-4.klases skolēni, kopā ar audzinātājām, izvēlējās savu burtiņu un uzzīmēja to, kas sāktos ar šo skaņu. Darbs tika veikts pārdomāti un uzmanīgi.  Pats interesantākais, pēc bērnu teiktā, bija tas, ka gaiļa simbols uz ābeces nozīmē čaklumu, rīta gaismas un jaunas dienas vēstnesi.

      Skolēni atstāja bibliotēku, katrs paņemot lasīt arī Bērnu žūrijas vai kādu citu grāmatiņu.

      Lai mums visiem ir daudz iespēju augt un pilnveidoties!                                                                                              

                                                                                                                      

Kalendārs

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lepojamies!